Anunt Proiect „innoCENT NORD-VEST”

Începând cu luna ianuarie 2022, ASOCIAȚIA FILANTROPICĂ „SFÂNTUL IERARH IOSIF MĂRTURISITORUL”este beneficiar al proiectului „innoCENT NORD-VEST”, alături de partenerul Asociaţia GETICA.

Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 şi se derulează pe o perioadă de 24 luni (01 ianuarie 2022 – 31 decembrie 2023).

Proiectul innoCENT NORD-VEST
Obiectivul general al proiectului este facilitarea tranziției de la educație la piața forțelor de muncă, creșterea numărului absolvenților de învățământ terțiar universitar și non universitar care își găsesc un loc de muncă pentru un grup țintă format din 341 de studenți din învățământul terțiar universitar și nonuniversitar din Regiunile Nord-Vest și Centru prin furnizarea, pe o perioadă de 30 de luni, a măsurilor integrate adecvate nevoilor specifice: campanii de informare și selectare, program de formare antreprenorială, efectuarea stagiilor de practică, dezvoltarea unui numar de 16 afaceri, crearea a minim 65 de locuri de munca, consiliere/ mentorat antreprenorial, crearea unor mecanisme inovatoare de susținere și promovare a întreprinderilor înființate.

Obiective specifice

  • Dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor antreprenoriale a 341 de studenti din invatamantul tertiar universitar si non-universitar din regiunile Nord-Vest si Centru, stimularea initiativelor antreprenoriale prin desfasurarea campaniilor de informare, constientizare si selectare, organizarea concursului de selectarea a 16 planuri de afaceri propuse spre finantare, dezvoltarea eficienta si sustenabila a mediului de afaceri si a economiei prin infiintarea a 16 intreprinderi, facilitate de efectuarea stagiilor de practica in diverse domenii si furnizarea de servicii personalizate de consiliere si mentorat antreprenorial.

 

  • Cresterea gradului de ocupare pe piata muncii prin acordarea de sprijin financiar sub forma de micro-granturi si monitorizarea functionarii si dezvoltarii a celor 16 afaceri infiintate in regiunile Nord-Vest si Centru, si crearea a 65 de noi locuri de munca in cadrul afacerilor finantate.

 

  • Dezvoltarea de mecanisme de sustinere si promovare a celor 16 intreprinderi infiintate si finantate in cadrul proiectului prin crearea grupului de Inovare Sociala in regiunile Nord-Vest si Centru.

 

  • Dezvoltarea peisajului antreprenorial si economiei din regiunile nord-vest si centru prin asigurarea sustenabilitatii, timp de 15 luni, a celor 16 afaceri infiintate si finantate.

 

 Activităţile proiectului

A1. Organizarea si derularea de programe de invatare.

SA1.1. Realizare campanii informare şi selectare a potenţialilor beneficiari.

SA1.2. Derularea unui program de formare antreprenorială.

SA1.3. Derulare CONCURS – Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanţate în cadrul proiectului.

SA1.4. Stagii de practica.

SA1.5. Consiliere – Mentorat.

SA1.6.  Inființare și demararea funcționării întreprinderilor.

A2. Implementarea planurilor de afaceri şi monitorizarea funcţionării întreprinderilor nou înființate.

SA2.1. Acordarea de sprijin financiar sub forma micro-granturilor.

SA2.2. Monitorizarea functionarii si dezvoltarii afacerilor finantate.

A3. Boosting Social Innovation.

SA3.1. Crearea Grupului de Inovare Sociala  in Regiunile Nord-Vest si Centru (GIS Nord-Vest si Centru).

A4. Sustenabilitatea planurilor de afaceri.

SA.4.1 Asigurarea sustenabilitatii planurilor de afaceri.

A5. Managementul si publicitatea proiectului.

SA5.1 Realizare MANAGEMENT si PUBLICITATEA PROIECTULUI.

Cine poate participa la proiect şi care sunt condiţiile de acordare a ajutorului de minimis

Proiectul se adresează persoanelor cu domiciliul in regiunea Centru si Nord-Vest a tarii, care sunt inscrise in cadrul unei Institutii de invatamant superior publica sau privata din Romania si se incadreaza in urmatoarele categorii:

  • STUDENTI (ISCED 5-7) – Pentru ca o persoana din categoria de grup tinta eligibil studenti sa fie eligibil – trebuie sa demonstreze la data intrarii in operatiune (prima zi de curs de formare profesionala in competente antreprenoriale) ca este inmatriculat cel putin in anul 2 de studii de licenta;
  • DOCTORANZI in ciclul de studii universitare de doctorat ( studenti doctoranzi);
  • CURSANTI (ISCED 4, nivel de calificare 5, inmatriculati in colegiile organizate la nivelul institutiilor de invatamant superior) – inmatriculati, la data intrarii in operatiune, in cel putin anul 2 de studii;
  • Potenţialii beneficiari vor transmite documentele aferente selecţiei în grupul țintă al proiectului si vor completa documentele necesare.

Înregistrarea şi participarea acestora la activităţile proiectului vor fi nediscriminatorii şi pe baza principiului PRIMUL VENIT, PRIMUL SERVIT. Astfel, primele 341 de persoane care respectă toate condiţiile de eligibilitate ale grupului ţintă, atât ca şi categorie, cât şi ca structură, vor fi înscrise în grupul ţintă în ordinea depunerii documentaţiei necesare înscrierii în grupul ţintă şi vor participa la activităţile de formare.

ETAPA I a proiectului se desfăşoară în primele 6 luni de implementare:

Astfel, persoanele selectate în grupul ţintă al proiectului vor beneficia de un CURS ACREDITAT ANC – COMPETENTE ANTREPRENORIALE, derulat in mediul online pe o platforma e-learning. Cursantii vor primi o subventie de 5 lei/ ora de prezenta la curs.

Pentru a se putea înscrie la cursurile de formare profesională oferite prin proiect, este nevoie de următoarele documente, în copie: Carte de Identitate, Certificat de Naştere, Certificat de Căsătorie (după caz), cea mai recentă Diplomă sau Adeverinţă de studii, Adeverinta eliberata de facultate/colegiu ca dovada a inmatricularii in cel putin anul 2 de studii de licenta/colegiu si masteranzi/doctoranzi, copie dupa lista IBAN-ului in care se va vira subventia aferenta orelor de curs – documente pe care vă rugăm să le trimiteţi pe adresa de email innocentnordvest@gmail.com. Toate documentele vor fi procesate în conformitate cu Regulamentul European de Protecţie a Datelor Personale (GDPR) 2016/679.

In cadrul orelor de curs, participantii vor primi informatii clare si detaliate cu privire la intocmirea unui PLAN DE AFACERI, fiind astfel motivati sa dezvolte idei concretizate in planuri de afaceri viabile, cu care vor putea ulterior sa participe la CONCURSUL DE SELECTARE A PLANURILOR DE AFACERI ce vor fi finantate in cadrul proiectului.

 

Concursul va beneficia de aportul unui juriu format din specialişti în domeniu şi va avea drept scop SELECTAREA A 16 PLANURI DE AFACERI ce vor fi finanţate în cadrul proiectului si a 3 planuri de afaceri aflate pe lista de rezerva.

 

Vor fi finantate planuri de afaceri in limita bugetului disponibil la nivel de proiect, in felul urmator: 5 afaceri cu 60.000 euro, 5 afaceri cu 80.000 euro si 6 afaceri cu 100.000 euro, in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute;

 

Persoanele din grupul tinta al proiectului, ale caror planuri de afaceri au fost selectate in vederea acordarii ulterioare a ajutorului de minimis, in cadrul intreprinderilor pe care le vor infiinta trebuie sa efectueze in  mod obligatoriu, cate un STAGIU DE PRACTICA organizat in cadrul unei intreprinderi existente, functionale, a carei activitate economica face parte din aceeasi grupa CAEN cu cea aferenta planului de afaceri selectat. Stagiul va avea o durata minima de 40 de ore si se va desfasura la sediul social sau, dupa caz, la punctul de lucru al intreprinderii selectate pentru a efectua stagiu.

Persoanele selectate vor beneficia de SERVICII DE CONSILIERE SI MENTORAT, completand cunostintele si aptitudinile dobandite de acestia in cadrul formarii profesionale si a stagiilor de practica.

 

Etapa I de implementare se finalizeaza odata cu semnarea CONTRACTELOR DE SUBVENTIE. Dupa semnarea CONTRACTULUI DE SUBVENTIE, intreprinderile nou create trebuie sa-si continue activitatea pentru o perioada de 18 luni.

 

Fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va trebui sa angajeze, la cel tarziu 6 luni de la semnarea contractului de ajutor de minimis, cel putin numarul minim de persoane asumat prin planul de afaceri proportional cu valoarea ajutorului de minimis aprobat. Cuantumul maxim al ajutorului de minimis pentru fiecare intreprindere sprijinita, in parte, este stabilit proportional cu numarul de locuri de munca create, dupa cum urmeaza:

  • Minim 3 locuri de munca create pentru un ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 40.000 de euro dar mai mica sau egala cu 60.000 de euro – pentru 5 intreprinderi nou infiintate;
  • Minim 4 locuri de munca create pentru un ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 60.000 de euro dar mai mica sau egala cu 80.000 de euro – pentru 5 intreprinderi nou infiintate;
  • Minim 5 locuri de munca create pentru un ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 80.000 de euro dar mai mica sau egala cu 100.000 de euro – pentru 6 intreprinderi nou infiintate;

 

Locurile de muncă vor fi menținute ocupate pentru o perioadă de minim 12 luni consecutive, din care minim 6 luni in etapa II de implementare si minim 6 luni in etapa III de implementare. Atât în perioada de 12 luni de implementare a planului de afaceri din cadrul etapei II cât și în perioada de sustenabilitate (etapa III).

 

MONITORIZAREA ACTIVITATII INTREPRINDERILOR INFIINTATE, se va realiza in cadrul celor 12 luni de implementare a planului de afaceri de catre experti din cadrul proiectului, cu acordarea unei atentii deosebite mentinerii locurilor de munca create, precum si functionalitatii intreprinderilor create.

Toate intreprinderile nou infiintate vor fi impulsionate sa adopte inovarea sociala in afaceri (Boosting Social Inovation) prin implicarea activa a grupului tinta si a actorilor sociali relevanti in CREAREA UNUI GRUP DE INOVARE SOCIALA  IN REGIUNILE NORD-VEST SI CENTRU (GIS Nord-Vest si Centru).

In ETAPA 3 de implementare se va asigura SUSTENABILITATEA PLANURILOR DE AFACERI in timpul perioadei de implementare a proiectului, in cadrul celor 6 luni de implementare a planului de afaceri din etapa III, dupa finalizarea celor 12 luni de implementare a planurilor de afaceri in cadrul etapei II.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

This Post Has 2 Comments

  1. POP ZAHARIE

    Am un grup tintă interesat de acest proiect. Cum se poate comunica cu Dvs. pe judetul Mures?

    1. Mihai

      Va rog sa-l contactati pe Pr. Fodorut Vasile.
      Aveti datele dansului de contact la rubrica „Contact”.

Lasă un răspuns